Monday, August 1, 2011

Bayi Terselamat - Tercampak Keluar Dari Kereta

KM 290
Lebuhraya Utara Selatan
Simpang Pulai, Perak
13 Mei 2011

Walaupun tercampak keluar beberapa meter dari kereta yang dinaiki setelah terbabit dalam kemalangan, nyawa bayi ini masih panjang.
Nik Norfarwizah Arbiah Mohd Fazli, 3 bulan, yang terlepas dari dakapan ibunya, ditemui menangis di atas jalan raya sebelum dihantar segera ke Hospital Raja Permaisuri Bainun, Ipoh.
Dia mengalami keretakan kecil di belakang kepala selain luka ringan di dahi.
Ketika kejadian, ibu mangsa, Suriani Abdul Latif, 31, cedera parah , manakala adik Suriani, Abdul Fatah Abdul Latif, 27, yang memandu kereta , maut di tempat kejadian.
Kemalangan kira-kira 9 malam dipercayai berlaku apabila kereta dipandu Abdul Fatah gagal dikawal sebelum terbabas melanggar besi penghadang tepi lebuh raya.
Sebelum itu, Abdul Fatah, kerani di Universiti Perguruan Sultan Idris Shah (UPSI) Tanjung Malim, mengambilnya di rumah di Bukit Beruntung, Selangor, untuk pulang ke kampung  di Manong, Kuala Kangsar.


Suriani hanya tersedar pagi ini di katil hospital dengan keadaan kulit kepala terkoyak dan mulut pecah.
Anaknya , Nik Fawas Iskandar Mohd Fazli, 5, ketika itu duduk  di bahagian belakang ,patah kaki kiri dan retak belakang tempurung kepala menyebabkan ada pendarahan dalaman.
Suami mangsa, Nik Mohd Fadhli Nik Mohd Hasnuddin, 33, yang sedang menjalani kursus di Kem Sungai Udang Melaka.dimaklumkan  kemalangan itu oleh seorang anggota polis trafik Ipoh kira-kira  10 malam dan bergegas ke Ipoh
Dua lagi anaknya, Nik Nur Farah Aliya , 4, dan Nik Nur Farahana, 2, bagaimanapun terselamat berikutan berada di kampung.
Pic – Jamil

No comments:

Post a Comment